PREDMETOVÁ KOMISIA SLOVENSKÝ JAZYK A LITERATÚRA
VEDÚCA PK: Mgr. Petra Faith Tobiášová
ČLENOVIA PK: Mgr. Martina Janovová, Mgr. Slávka Rešová, Mgr. Mária Šafaříková, Mgr. Petra Faith Tobiášová
HLAVNÉ ÚLOHY PRE ŠK. ROK 2021 / 2022:
Plán práce PK nadväzuje na činnosť PK z minulého šk. roka, zohľadňuje úlohy výchovno-vzdelávacieho programu, plánu práce školy, Sprievodcu školským rokom 2021/2022 MŠVVaŠ SR na školský rok 2021/2022, Štátneho a Školského vzdelávacieho programu. Počas školského roka bude dopĺňaný o aktuálne úlohy. Budeme sa orientovať na realizáciu priorít výchovy a vzdelávania zadefinované v Národnom programe výchovy a vzdelávania SR a plne rešpektovať Dohovor o právach dieťaťa.
Rozdelenie učiteľov do tried - SJL
V.A: Mgr. Martina Janovová
V.B: Mgr. Petra Faith Tobiášová
V.C: Mgr. Martina Janovová
VI.A: Mgr. Martina Janovová
VI.B: Mgr. Slávka Rešová
VI.C. Mgr. Slávka Rešová
VII.A: Mgr. Mária Šafaříková
VII.B: Mgr. Petra Faith Tóbiášová
VIII.A: Mgr. Martin Janovová
VIII.B: Mgr. Mária Šafaříková
IX.A: Mgr. Mária Šafaříková
HLAVNÉ ÚLOHY PK, ZARADENÉ DO PLÁNU PRÁCE ŠKOLY:
Čitateľská gramotnosť (Česko-slovenský projekt)
Divadelné predstavenie v ŠD v Košiciach
Hviezdoslavov Kubín
Komparo
Literárne Košice J. Štiavnického
Literárny kvíz
Mediálne vzdelávanie
Olympiáda zo slovenského jazyka a z literatúry
Predstavenie v Bábkovom divadle v Košiciach
Šaliansky Maťko
Školský časopis Lampáš
Testovanie T5
Testovanie T9
Vianočný koncert v Dome umenia v Košiciach
Vítame prvákov
Vlastná literárna tvorba
PREDMETOVÁ KOMISIA CUDZÍCH JAZYKOV I.
VEDÚCA PK: PaedDr. Jana Prokopová
ČLENOVIA PK: PaedDr. Gabriela Knapová, Mgr. Viola Burianková, Mgr. Stela Lexmanová, Mgr. Ľudmila Straková, Mgr. Jana Nováková
HLAVNÉ ÚLOHY PRE ŠK. ROK 2021 / 2022
Úlohy vyplývajúce z Plánu práce školy:
Zavádzanie prvkov CLIL do výuky v MAT v 2. – 4. ročníku. Divadelné predstavenie v ANJ pre žiakov 3. – 4. ročníkov.
Úlohy vyplývajúce z práce PK:
Deň plyšového medveďa (20. 9. 2021)
Apple day
Dinner time – 4. ročník
Healthy food – 2. ročník
In the restaurant – 3. ročník
December: Vianočné zvyky a tradície
Február: Valentínky - pozdravy
Apríl: Veľkonočné zvyky a tradície
Máj: Deň matiek - pozdravy
Používané učebnice:
1. ročník – First friends 1 - 2.edícia
2. ročník – First friends 2 - 2.edícia
3. ročník – Family and Friends 1 - 2.edícia
4. ročník – Family and Friends 2 - 2.edícia
Stránky k učebniciam:
vhodné na napočúvanie a precvičenie príbehov, piesní
https://elt.oup.com/student/firstfriends/level01/?cc=sk&selLanguage=sk
https://elt.oup.com/student/firstfriends/?cc=sk&selLanguage=sk
PREDMETOVÁ KOMISIA CUDZÍCH JAZYKOV II.
VEDÚCA PK: Mgr. Jana Nováková
ČLENOVIA PK: Ing. Katarína Vilimová, Mgr. Stela Lexmanová, Mgr. V. Kralik, PaedDr. J. Prokopová, Mgr. S. Štefančíková, Mgr. Ingrid Demková, Ing. Mgr. Marta Tóthová
HLAVNÉ ÚLOHY PRE ŠK. ROK 2021 / 2022
Napĺňať ciele štátneho a školského vzdelávacieho programu v oblasti CJ vychádzajúceho zo Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky a Európskeho jazykového portfólia. Pri vyučovaní cudzieho jazyka aplikovať činnostne zameraný prístup k vyučovaniu a učeniu sa cudzích jazykov a využívať inovatívne metódy a formy výučby s ohľadím na rôzne štýly učenia sa žiakov. Klásť dôraz na praktické využitie osvojených kompetencií a efektúvnu komunikáciu.
Využívať digitálne technológie (vzdelávacie platformy), ktoré umožňujú používať inovatívne a motivujúce výučbové metódy na zvýšenie kvality vzdelávania. Podporovať voľnočasové aktivity detí a žiakov zamerané na jazykovú kultúru (recitačné súťaže).
Zapojiť žiakov do tvorivých aktivít v rámci Európskeho dňa jazykov a podporovať tak jazykovú zdatnosť a záujem o vzdelávanie v oblasti jazykov a poznávania reálií a kultúrnej rozmanitosti Európy. Cieľom Európskeho dňa jazykov je upozorniť na dôležitosť učenia sa jazykov, podporiť rozvoj viacjazyčnosti, jazykovej a kultúrnej rozmanitosti, interkultúrneho porozumenia i celoživotného vzdelávania.
HLAVNÉ ÚLOHY PK, ZARADENÉ DO PLÁNU PRÁCE ŠKOLY:
1. Rozvíjať schopnosti žiakov komunikovať v CJ, zdokonaľovať prácu žiakov s informáciami a ich schopnosť argumentovať, na hodinách CJ využívať prezentačné formy výstupov, na neformálne vzdelávanie využívať formu verejných výstupov v ANJ, NEJ, RUJ.
2. Zapojiť sa do jazykový súťaží a aktivít:
Deň jazykov pre ročníky 5.-9.
Ruské slovo
Ruský film v škole
Európsky deň jazykov - tvorivé aktivity
3. Zorganizovať školské kolo Olympiády v ANJ a NEJ a zapojiť žiakov do obvodného kola Olympiády v ANJ.
4. Podporiť záujem žiakov o jazykové vzdelávanie, jazykovú diverzitu a toleranciu (kultúrnu, etnickú, sociálnu a pod.) prostredníctvom realizácie projektov.
PREDMETOVÁ KOMISIA PRÍRODOVEDNÉ PREDMETY I
VEDÚCA PK: Mgr. Katarína Benková
ČLENOVIA PK: Mgr. Milan Henkrich, PaedDr. Monika Hudáková, Ing. Eva Ivanová, Mgr. Stela Lexmanová, Mgr. Zuzana Pakandlová, Ing. Valéria Schererová, Mgr. Petra Sukubová, Ing. Mgr. Marta Tóthová, Mgr. Pavel Vámos
HLAVNÉ ÚLOHY PRE ŠK. ROK 2021 / 2022
Plán práce PK nadväzuje na činnosť PK z minulého šk. roka. Zohľadňuje úlohy výchovno-vzdelávacieho programu, plánu práce školy, sprievodcu školským rokom MŠ SR na školský rok 2021/2022, Štátneho a Školského vzdelávacieho programu. Počas školského roka bude dopĺňaný o aktuálne úlohy. Budeme sa orientovať na realizáciu priorít výchovy a vzdelávania zadefinované v Národnom programe výchovy a vzdelávania SR a plne rešpektovať Dohovor o právach dieťaťa.
HLAVNÉ ÚLOHY PK, ZARADENÉ DO PLÁNU PRÁCE ŠKOLY:
• rozvíjať logické a kritické myslenie žiakov,
• čítať s porozumením súvislé texty obsahujúce čísla, závislosti a vzťahy,
• čítať s porozumením nesúvislé texty obsahujúce tabuľky, grafy a diagramy,
• využívať osvojené postupy a algoritmy pri riešení úloh z reálneho života,
• schopnosť prepájať tematické celky, naplánovať stratégiu riešenia úlohy
Venovať pozornosť talentovaným žiakom, zapájať ich predmetových súťaží a olympiád, do korešpodenčných seminárov a medzinárodných súťaží:
- Matematická olympiáda,
- Pytagoriáda,
- Fyzikálna olympiáda,
- Klokan,
- Maks,
- iBobor
PREDMETOVÁ KOMISIA PRÍRODOVEDNÉ PREDMETY II
VEDÚCA PK: Mgr. Renáta Baníková PhD.
ČLENOVIA PK: Mgr. Petra Faith Tobiášová, Ing. Valéria Schererová, Mgr. Katarína Benková
HLAVNÉ ÚLOHY PRE ŠK. ROK 2021/ 2022
Plán práce PK nadväzuje na činnosť PK z minulého šk. roka, zohľadňuje úlohy výchovno-vzdelávacieho programu, plánu práce školy, pedagogicko-organizačných pokynov MŠ SR na školský rok 2021/2022, nového Štátneho a Školského vzdelávacieho programu. Počas školského roka bude dopĺňaný o aktuálne úlohy. Budeme sa orientovať na realizáciu priorít výchovy a vzdelávania zadefinované v Národnom programe výchovy a vzdelávania SR a plne rešpektovať Dohovor o právach dieťaťa. V náväznosti na pandemickú situáciu, budeme reagovať na zmeny spôsobu výzky z prezenčného vzdelávania, na distančné vzdelávanie.
HLAVNÉ ÚLOHY PK, ZARADENÉ DO PLÁNU PRÁCE ŠKOLY:V
Biológia:
Chémia:
Geografia:
PREDMETOVÁ KOMISIA DEJ, OBN, VYV, HUV
VEDÚCI PK: Mgr. Slávka Rešová
ČLENOVIA PK: PaedDr. Ján Gáll, Mgr. Pavel Vámos, Mgr. Jana Nováková, Mgr. Mária Šafaříková, Mgr. Martina Janovová, Mgr. Ingrid Demková, Ing. Valéria Schererová
HLAVNÉ ÚLOHY PRE ŠK. ROK 2021 / 2022:
Plán práce PK nadväzuje na činnosť PK z minulého šk. roka, zohľadňuje úlohy výchovno-vzdelávacieho programu, plánu práce školy, pedagogicko-organizačných pokynov pre školský rok 2021/2022. Budeme sa orientovať na realizáciu priorít a vzdelávania zadefinované v Národnom programe výchovy a vzdelávania SR a plne rešpektovať dohovor o právach dieťaťa.
HLAVNÉ ÚLOHY PK, ZARADENÉ DO PLÁNU PRÁCE ŠKOLY:
METODICKÉ ZDRUŽENIE 1. - 2. ročníka
VEDÚCA MZ: PaedDr. Gabriela Knapová
ČLENOVIA MZ: PaedDr. Jana Prokopová, Mgr. Viera Ondrejkovičová, PaedDr. Monika Hudáková, Mgr. Ing. Marta Tóthová
HLAVNÉ ÚLOHY PRE ŠK. ROK 2021 / 2022:
Plán práce MZ nadväzuje na činnosť MZ z minulého šk. roka, zohľadňuje úlohy výchovno-vzdelávacieho programu, plánu práce školy, pedagogicko-organizačných pokynov MŠ SR na školský rok 2021/2022, nového Štátneho a Školského vzdelávacieho programu. Počas školského roka bude dopĺňaný o aktuálne úlohy. Budeme sa orientovať na realizáciu priorít výchovy a vzdelávania zadefinované v Národnom programe výchovy a vzdelávania SR a plne rešpektovať Dohovor o právach dieťaťa.
HLAVNÉ ÚLOHY MZ, ZARADENÉ DO PLÁNU PRÁCE ŠKOLY:
Plán práce MZ vychádza z Pedagogicko-organizačných pokynov MŠ SR pre školy a školské zariadenia na šk. r. 2021/2022 a z hlavných úloh plánu práce školy, analýzy činnosti MZ v šk. roku 2020/2021
Predčitateľská a čitateľská gramotnosť
Globálne vzdelávanie a environmentálna výchova
Ľudské práva, práva detí
Zdravý životný štýl
Hlavné úlohy v jednotlivých vzdelávacích oblastiach:
Jazyk a komunikácia
Matematika a práca s informáciami
Človek a príroda
Človek a spoločnosť
Umenie a kultúra
Zdravie a pohyb
METODICKÉ ZDRUŽENIE 3. - 4. ročníka
VEDÚCA MZ: Mgr. Stela Lexmanová
ČLENOVIA MZ: PaedDr. Ľudmila Sukubová, Mgr. Viola Burianková, Mgr. Pavel Vámos, Mgr. Ľudmila Straková, Mgr. Zuzana Pakandlová
HLAVNÉ ÚLOHY PRE ŠK. ROK 2021 / 2022
Plán práce MZ nadväzuje na činnosť MZ z minulého šk. roka, zohľadňuje úlohy výchovno-vzdelávacieho programu, plánu práce školy, pedagogicko-organizačných pokynov a sprievodcu školským rokom MŠ SR na školský rok 2021/2022, nového Štátneho a Školského vzdelávacieho programu. Počas školského roka bude dopĺňaný o aktuálne úlohy. Budeme sa orientovať na realizáciu priorít výchovy a vzdelávania zadefinované v Národnom programe výchovy a vzdelávania SR a plne rešpektovať Dohovor o právach dieťaťa.
HLAVNÉ ÚLOHY MZ, ZARADENÉ DO PLÁNU PRÁCE ŠKOLY:
Predčitateľská a čitateľská gramotnosťGlobálne vzdelávanie a environmentálna výchova
Ľudské práva, práva detí
Zdravý životný štýl
Hlavné úlohy v jednotlivých vzdelávacích oblastiach:
Jazyk a komunikácia
Matematika a práca s informáciam
Človek a príroda
Človek a spoločnosť
Umenie a kultúra
Zdravie a pohyb
Súťaže a aktivity:
Šaliansky Maťko, Hviezdoslavov Kubín, Pytagoriáda, Matematický klokan, I-Bobor, Maksík, Slávik Slovenska, výtvarné súťaže, športové súťaže, plavecký výcvik, Deň Zeme, MDD, besiedky, karneval
PREDMETOVÁ KOMISIA TSV, TECH, ETV, NAV
VEDÚCI PK: Mgr. Zuzana Guzová
ČLENOVIA PK: Mgr. Mária Svoreňová, Mgr. Silvia Štefančíková, Mgr. Pavel Vámos, Mgr. Kristián Weiss, Mgr. Milan Henkrich
HLAVNÉ ÚLOHY PRE ŠK. ROK 2021 / 2022:
Plán práce PK nadväzuje na činnosť PK z minulého šk. roka, zohľadňuje úlohy výchovno-vzdelávacieho programu, plánu práce školy, pedagogicko-organizačných pokynov MŠ SR na školský rok 2021/2022, nového Štátneho a Školského vzdelávacieho programu. Počas školského roka bude dopĺňaný o aktuálne úlohy. Budeme sa orientovať na realizáciu priorít výchovy a vzdelávania zadefinované v Národnom programe výchovy a vzdelávania SR a plne rešpektovať Dohovor o právach dieťaťa.
Rozdelenie učiteľov do tried:
Mgr. Zuzana Guzová - triedna učiteľka 6.C (TSV - THD - ETV)
Mgr. Silvia Štefančíková - triedna učiteľka 6.A (ETV)
Mgr. Kristián Weiss - triedny učiteľ 5.C (TSS - ŠPP)
Mgr. Milan Henkrich - triedny učiteľ 9.A (THD - FYZ)
Mgr. Pavel Vámos - triedny učiteľ 3.C (TSV - MAT - FNG - ONB)
Mgr. Mária Svoreňová (NAB)
HLAVNÉ ÚLOHY PK, ZARADENÉ DO PLÁNU PRÁCE ŠKOLY:
METODICKÉ ZDRUŽENIE ŠKD
VEDÚCA MZ: Gyöngyi Vozárová
ČLENOVIA MZ: Bc. Renáta Zambová, Jana Ivaničová, Lucia Kupčová, Jana Fritschová, Guzaninová Karin, Beneová Emília
HLAVNÉ ÚLOHY PRE ŠK. ROK 2021 / 2022:
Činnosť ŠKD sa zameriava na zmysluplné využitie voľno časových aktivít detí. Prebiehala podľa schváleného výchovného programu. Dodržiavali sa obsahové a výkonové štandardy VVČ. V rámci plánov VVČ sme si vytyčovali primerané ciele, zodpovedajúce obsahu konkrétnej výchovno-vzdelávacej aktivity. Do plánov výchovnovzdelávacej činnosti sme zaraďovali všetky výchovné oblasti, ktoré sa pravidelne striedali a prelínali.
Deťom sme vštepovali základy disciplíny, formovali sme v deťoch národné povedomie. Výchovne sme využívali rôzne časopisy, encyklopédie a IKT. Učili sme deti kultivovane sa vyjadrovať, vystupovať na verejnosti a reprezentovať našu školu. U detí sme rozvíjali tvorivosť a formovali sme základné zručnosti, návyky a schopnosti. Prácami detí sme vyzdobili oddelenia i vestibuly školy. Deti sme viedli k ochrane a tvorbe životného prostredia vlastným príkladom, šetrením a využívaním odpadového materiálu na úžitkové predmety. Pozitívne sme vplývali na rozvoj duševného a fyzického zdravia, rozvíjali sme všestrannú pohybovú aktivitu. Deti boli vo veľkej miere zapájané do rôznych športových akcií. Zvýšená pozornosť sa venovala úrovni a technike čítania, čítania s porozumením a k cieľavedomej práce s encyklopédiou. Hravá forma VO bola spestrená množstvom didaktických hier . Deti boli vedené k samostatnosti pri písaní domácich úloh. Problémových žiakov pribúda každým rokom viac a z tohto dôvodu sa riešili výchovné problémy v spolupráci s triednymi učiteľkami a rodičmi.
HLAVNÉ ÚLOHY MZ, ZARADENÉ DO PLÁNU PRÁCE ŠKOLY: